poniedziałek, 23 lipca 2012

,,Piękność dnia"

,,Belle De Jour"

Film, w którym zwróciłam uwagę na kostiumy oraz wygląd głównej postaci.Może to przez wspaniałą urodę Catherine Deneuve,może przez talent Yves Saint Laurenta. To właśnie on stoi za strojami,zresztą wtedy po raz pierwszy spotkał Deneuve. Współpraca obojga okazała się sukcesem i zaowocowała przyjaźnią na wiele lat.O czym opowiada film? O niespełnionej seksualnie mężatce Severine,granej przez Catherine Deneuve. Główna bohaterka to panienka z dobrego domu (chyba), która nawet w swoim stroju zachowuje umiar. Skromne sukienki do kolan z białym kołnieżykiem, beżowa szmizjerka zapinana na złote guziki. Według mnie najładniejsza kreacja to prosta,brązowa sukienka bez rękawów z golfem.Pasuje właściwie do wszystkiego i na każdą okazję.No,może poza ślubem i pogrzebem.Podobne stroje,buty i dodatki jak te z filmu na pewno będą pojawiać się w modzie. Dlaczego? Bo są proste,eleganckie i (sprawiają wrażenie) wygodnych. A to chyba klucz do sukcesu w modzie.


Włosy i makijaż bohaterki również zasługują na uwagę.Są proste i jednocześnie efektowne. Nie wymagają tony produktów do stylizacji,do tego pasują zarówno 20 latce jak i 50 latce. Fryzura to najczęściej elegancki kok lub puszyste włosy,pasma z przodu są spięte do tyłu. Makijaż - jasny podkład/puder, delikatny róż, mocno zaznaczone brwi. Oczy podkreślone dzięki brązowemu cieniowi w załamaniu powieki(nie smokey-eye) i wytuszowaniu rzęs. Szminka beżowa,nie rzucająca się w oczy.



Buty Roger Vivier: złota klamra to znak rozpoznawczy,który ze zwykłych pantofli robi eleganckie pantofelki.Odrobinę ,,za grzeczne",ale taka miała być (w oczach innych,a może i swoich) Severine. Ułożona,skromna oraz właśnie (za) grzeczna.

Sukienka typu ,,pensjonarka".Parę razy powraca w kolekcjach zmodernizowana:
                                                     
 Pucci F/W 2011/201:
Miu Miu F/W 2011/2012
 Tutaj sukienka z golfem:

Szkice strojów Severine:


Przypomniała mi się Madonna wystylizowana (przez Toma Forda,o ile się nie mylę) na bohaterkę filmu. Może nie dosłownie,bo zamiast sukienki/spódnicy są spodnie. No i jakoś ta rozpięta koszula.Ale włosy,makijaż, elegancka koszula w niebieskim kolorze nasuwa skojarzenia właśnie z ,,Pięknością dnia".


Poza tym polecam sam film ,,Piękność dnia". Ciekawa fabuła, dobre aktorstwo i spokojny nastrój to jedne z wielu zalet. Chłód bijący z Severine jest bardzo realny. Relacje między kobietą i mężczyzną to częsty temat filmów, jednak również często wykonanie jest średnie. W tym wypadku warto obejrzeć go conajmniej raz.A styl głównej bohaterki to tylko dodatek,ale mimo wszystko całkiem istotny.
Źródło: stylefrizz.com, imtheitgirl.com,jointhestylehighclub.com,cleveland.com, thestylenotebook.com, makeup4all.com

2 komentarze:

  1. Dziękuję za bardzo miły komentarz :)
    Ten tusz udało mi się wymienić, a szkoda że taki był, bo właśnie w nim pokładałam największe nadzieje co do kolekcji.
    Film z pewnością warty obejrzenia, uwielbiam takie stroje.
    I bardzo mi się podoba Twoja nazwa :) Ahh we Włóczykiju to się kochałam..fajnie powspominać :D
    Pamiętam że zamiast uczyć się do matury (czyli rok temu) to oglądałam na youtube wszystkie odcinki Muminków, z naciskiem na naszego wędrownika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O,hej :) Dobrze,że Ci się udało wymienić tusz.Ja od początku myślałam,że to szminki/lakiery będą najlepsze a reszta...troszkę gorsza.Ciekawa jestem też perfum Dity.Co do strojów w filmie to przyznam,że ,mają moc",bo na jesień poszukam takiej prostej brązowej sukienki i koszulki z kołnierzykiem.
      U mnie przed maturą w obiegu był ,,Mad Men" :) A Włóczykija to bardziej widzę go jako przyjaciela niż obiekt westchnień :P

      Usuń